Osvoji bib
za trail na
Staroj planini!

Voliš trail?
Postavi fotku koja najbolje opisuje tvoj Trail life i možeš da osvojiš bib za trku na Staroj planini! To možeš da uradiš od 13.05. do 03.06.


O čemu se radi?
Pretresi stare fotke ili napravi novu gde je predstavljena tvoja trail avantura. Budi kreativan/a!

Postavi je kao Instagram story post
i taguj @intersportsrbija, uz #mytraillife

Šta onda?
Najkreativnija 3 posta biće nagrađena bibovima za Ultra trail Stara planina 2022. koja se održava 11.06.

Pobednici aktivacije su:
Natalija Čakarević
Sanja Mitić
Nikola Veljović

Enjoy your trail adventure!

ŠTA TI SVE TREBA ZA TRAIL TRKU?

Želite da promenite uobičajene rute kojima trčite?

Trail otvara čitav novi svet iza utabanih staza… Zapravo je vrlo jednostavna, zdrava aktivnost za koju je potrebno nekoliko stvari:

1. Pronađi prave patike
2. Obezbedi se opremom
3. Odluči kuda ćeš
4. Radi na tehnici

KORAK 1

Pronađi
pravu obuću

Obuća je najvažnija stvar o kojoj je potrebno razmišljati kada se odlučite za trail. Na lakšim stazama možete proći sa običnim patikama za trčanje, ali čim skrenete u šumu, kroz kamenje, korenje i klizavo blato, shvatićete važnost trail patika.

Šta čini razliku kod trail obuće? Trail obuća je generalno dosta robusnija u odnosu na trkačke patike zato što daje bolju potporu, ublažava udarce i stabilnija je. Možemo napraviti analogiju sa razlikom kod guma za mountain i road bike.

adidas Terrex Agravic Flow 2 W su moderne ženske patike za planinarenje i trčanje. Dolaze iz kolekcije Terrex. Gornji deo je napravljen od izdržljive i fleksibilne mreže. Đon je opremljen Boost tehnologijom koja omogućava povrat energije. Donji deo Continental gumenog đona nudi grub profil koji je savršen za trčanje po raznolikom terenu. Napravljene su od recikliranih Primeblue materijala.

KORAK 2

Odeća

Odeća u kojoj trčite treba da bude od materijala koja ne zadržava vlagu, umesto pamuka, koji se veoma sporo suši. Čarape bi takođe trebale biti od sintetike. Za hladnije i kišno vreme dobro je imati laganiju jaknu ili kabanicu.

Slojevito oblačenje je
preporučljivo za ovu
vrstu aktivnosti,
posebno za duže staze.

Uzmite u obzir i
prozračnost odeće
koju nosite zbog
lakšeg sušenja.

TEHNOLOGIJE

HEAT.RDY tehnologija pomaže da se telo ohladi tokom vežbanja u vrućim uslovima. Posebne vazdušne zone pomažu da se toplota odvede od tela. Posebna tkanina pomaže da se vlaga odvoji od tela i time dodatno rashladi telo. Materijal daje osećaj lakoće i obezbeđuje maksimalan protok vazduha.

Proizvodi brenda Primegreen izrađeni su u potpunosti od recikliranih materijala visokih performansi. Kako za njihovu proizvodnju nije bilo potrebno proizvoditi dodatne materijale, to pomaže u smanjenju količine proizvedenog plastičnog otpada.

KORAK 3

Voda i dodaci

Voda je obavezna, čak i za najkraće trke. Postoji nekoliko opcija kao što su paketi za hidrataciju, prsluci ili boce...

Za kraću trku, biće dovoljna flašica za vodu standardne veličine, ili mali rančić gde možete staviti i ostale potrepštine.

Za duže trke, razmislite o većim rančevima ili torbi oko struka. Više neophodnih stvari kao što su voda, dodatna odeća, prva pomoć, navigacija i ostale potrepštine za celodnevnu avanturu.

KORAK 4

HRANA

Za kratke trailove, ispod sat vremena, nije vam neophodno da nosite hranu, eventualno energy gel, ali ako ste na stazi više sati, biće vam potrebni energy barovi, gelovi itd..

Za duže trke, ponesite energetske barove, orašaste plodove, p&b sendvič ili sličnu hranu jednake energetske vrednosti.

Guidebooks & Trkački klubovi

Istražite trail staze online, može vam biti od puno koristi. Ono što vam je važno: težina, elevacija, pravac, detalji..

Klubovi su još jedan način da otkrijete trailove .. Može vam mnogo olakšati da trčite u grupi sa već uigranim trkačima koji vam mogu otkriti trikove.

Osnove trail trčanja

Idite nogu pred nogu da možete da izbalansirate na neravnom terenu, izbegavajte da gledate u stopala, fokusirajte pogled ispred sebe.

Pomerajte ruke, pomoći će vam da se opustite i zadržite balans. Kada se nađete na zakrivljenom terenu ili idete uzbrdo, skratite korak.

Držite leđa pravo i probajte da se oduprete porivu da se naginjete napred, jer će vam otežati disanje. Takođe, kada idete nizbrdo, nemojte se naginjati unazad jer može doći do gubitka ravnoteže. Kada osetite umor, slobodno prošetajte.